Friday 16 May 2014

1 sampai 4

Assalamualaikum
dan salam sejahtera


hari ni dah masuk 16 Mei,sebelum ni post bertarikh bulan disember,,,lama jugak tak update blog. nak menulis pun macam kaku ja.
owhh iya lupa pulak,, Selamat Hari Guru kepada cikgu2 dari zaman sekolah tadika sampai la ke menara gading. Semoga diberkati Illahi.

Lepas LI 4 bulan yang lalu,hajat dihati memang nak bekerja,,try minta kat kilang yg dekat dgn rumah,,,rezeki tak ada,kira tak lepas la interview tu,alih2 kerja je la kat kedai alat2 tulis,kahkahkah,,kerja la apa2 pun asal aku hepy,lalallalla

nak dijadikan citer,da brapa buah buku da ak khatam baca,dekat 4-5 buah la jugak..hahahaha,,,tu hepy nya kalo takda customer,sambil2 isi masa kosong aku membaca,,,tak membazir la masa aku.

budak2 lepas SPM da tahu dorang nak sambung diploma kat mana,tinggal la budak2 diploma ni nak sambung degree kat mana pulak,,aishhh macam seram plak perutusan UPU nie nak keluar,,,hantar dokumen2 bukan main semangatnya,,,maklumlah budak diploma ja yg kena hantar, budak yg kategori lain takyah,,(kat situ nak tunjukla budak diploma nie jenis yg independent sikit,,,cehh konon nyer,,padahal mengelabah taktahu macam mana nak buat,ha5)

ada satu hal lagi,sepanjang aku bekerja nie memang banyak cabaran dan dugaan, oleh kerana kerja kat kedai,,customer is always right.right?,,,kena marah tu bukan sekali,tapi banyak kali,,hahaha aku buat2 cool je,sebab ak tahu, belajar dari kesalahan/pengalaman,makin kena marah/tegur antibodi penyabar tu kena tahap maksimum beb sebab apa???? sebab takkan la nak marah balik kan,,,or kata lain takkan nak hujan depan bos kut lepas kena marah,,buat muka cool sudah,,,(tapi dalam hati da nagis2 da nie,hahhaha)
apa2 pun best pengalaman bekerja nie,,lagi satu nasihat dalam diri aku,,tempat kerja nie juga boleh dijadikan ladang pahala,,aahhhh gituuu,,sambil2 tengah lap2 habuk tu berzikir,,ape salahnya,,,

eehhh,,macam terpanjang plak post nie,,,rasa nyer itu je la kut dulu,,post yg gabung dari bulan 1 sampai 4,,hahaha,,esok2 nak gi melancong,,boleh la rehatkan minda dan jiwa sambil2 lihat keindahan alam,,,dan tak lupa jugak kepada kak cute saya ada hutang anda 2 benda, lepas saya balik bercuti nie Insyaallah saya tunaikan ye..tengah perah2 otak yang da lama berkarat ngan karangan2 yg tak seberapa hebatnya nak dibandingkan dgn yg lain.


gambar nie tak ada kena mengena ngan cerita post di atas
nie citer untuk post yg akan dtg
(bajet rajin nak update blog,kahkahkah)






No comments: