Wednesday 20 July 2011

Sahabat waktu kanak-kanak

Sahabat di waktu kecil mengajar aku erti keseronokan zaman kanak-kanak.Usia muda hanya berfikir untuk berseronok dan bergembira tidak perlu memikirkan pelbagai masalah .Masa usia mudalah masa untuk menikmati keseronokan kerana masa muda itu hanya sekali.


 Di waktu sekolah rendahlah segala kenangan bersama sahabat tidak dapat di lupakan walaupun sudah lama tidak bersua muka tapi segala memori sudah terpahat di kepala.


Waktu belajar, main bersama-sama menjadikan kami rapat selama belajar disekolah rendah.Walaupun berjumpa pagi dan petang tidak pula aku jemu untuk bertemu dengan mereka.Persahabatan ini juga menjadikan suasana ke sekolah amat menyeronokkan.Perasaan gembira ini tidak sekali mencetuskan perasaan bosan sewaktu pengajaran dan pembelajaran di sekolah. 


Selama 6 tahun menjalani persekolahan peringkat rendah akhirnya dengan berbekalkan keputusan UPSR yang cemerlang.Aku perlu melanjutkan pendidikan di peringkat menengah.Selama 6 tahun persahabatan yang terjalin akhirnya aku terpisah dari sahabatku yang selama ini telah menjadikan persahabatan itu sesuatu yang pahit untuk melupakannya.


Kami terpisah membawa haluan masing-masing selepas tamatnya sekolah rendah.Walaupun begitu aku berharap agar persahabatan ini tidak putus di tengah jalan.Aku berharap persahabatan ini dapat di kekalkan hingga ke akhir hayat.

No comments: